PIERNICZKI BOŻONARODZENIOWE

11:35

Żałujcie, że nie czujecie zapachu pierniczków, który roztacza się po moim mieszkaniu. Cudny korzenny zapach coraz bardziej przybliża nas do świąt ... tych magicznych, rodzinnych i wyczekiwanych. Od dłuższego czasu bombarduje Was pomysłami na wszelkiego rodzaju dekoracje, więc dzisiaj, dla odmiany, postanowiłam podzielić się z Wami moim sprawdzonym od lat przepisem na świąteczne pierniczki. Głupio się przyznać, ale nie mam najmniejszego pojęcia skąd ten przepis wziął się w moim zeszycie. Jedno jest pewne przepis jest sprawdzony i warty polecenia. Zachęcam wszystkich do wspólnego rodzinnego pieczenia, bo tak mało czasu spędzamy ze sobą w ciągu roku, że warto wykorzystać przedświąteczny okres do spędzania wolnego czasu z bliskimi.




Przepis na świąteczne pierniki:

  • 55 dag mąki, 
  • 20 łyżeczek miodu, 
  • 1 szklanka cukru, 
  • 120 g margaryny, 
  • 1 duże jajko (lub 2 małe), 
  • 2 łyżeczki sody,
  •  przyprawa do piernika (wg uznania - ja daje całe opakowanie są bardziej aromatyczne), 
  • 2 łyżeczki kakao 
Masło rozpuścić i ostudzić. Miód, jeśli nie jest płynny, również rozpuścić. Wszystkie suche składniki wymieszać, dodać jajko, wystudzoną margarynę i miód. Wyrobić ciasto na gładką masę. Rozwałkować. Wykrawać pierniczki (nie za grube). Pierniczki piec na ładny kolor w temp. 180 stopni około 8 min (w moim piekarniku wystarczy 5 minut - musicie wyczuć swój piekarnik). Po wystygnięciu udekorować wg uznania lukrem.

 Moje pierniczki czekają jeszcze na udekorowanie ich lukrem, ale na zachętę pokażę Wam moje zeszłoroczne i wcześniejsze pierniczki



Mam nadzieję, że przepis Wam się przyda :) czekam na efekty Waszych piernikowych poczynań w komentarzach:)

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Witam, przepis rewelacyjny. Skorzystałam, upiekłam i czekam aż zmiękną na Święta. Pozdrawiam i liczę na więcej takich "perełek" :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty

Polub nas na facebooku

Subscribe